Pappa mår bättre, han är nu opererad och ska lära sig gå med spik i höften. Jag fattar inte att pappa överlevde då han förutom bröt höften även hade en hjärtinfarkt och låg med detta på golvet i sin lägenhet i tre hela dygn. Segt och starkt virke i pappsen. Jag kom att tänka på min farfar som när han var i samma ålder som pappa är nu opererades på Thorax i Umeå där han i 83+ åldern bytte hjärtklaffar och kranskärl. Detta måste varit för 25-30 år sedan och vid den tidpunkten lär han varit den äldsta patient på Thorax Umeå som gjort den operationen. Farfar måste varit i gott skick i övrigt. Efter den operationen levde han + 10 år till. Hoppas jag ärvt  gener jag med! 

Ingrid mår bra. Vi hade tänkt starta i Örnsköldsvik men vi kör en Metacamkur som vi skulle gjort i våras för att se om korsgaloppen "blir bättre" när Ingrid rids på Metacam. Nu är kuren slut men det är ju karens så det fick bli på det sättet att vi skippar tävling. 
Vad gäller korsgaloppen tycker jag att det blir bättre och bättre men Rom byggdes inte på en dag! Jag tror att baken måste stärkas ännu mer vilket den gör men vi skyndar lagomt fram. Ingrid verkar må bra, alltid glad och positiv till både hoppning och dressyr så jag kan inte annat än se att hästen mår bra som det är. 

Ingrid har träffat sin tandläkare för ett tag sedan. 
 Det är Sara Ellevik som sköter tänderna, Sara skötte om Rindis tänder under alla år vi hade henne utom nån gång när det var brådskande. Sara är så populär att hon har lite väntetid. 

Avslutar med att säga grattis till Ci Ci Senjor Ask som levererar. Dottern Cicci Bjn blev 3:a i en 5* tävling i Frankrike 1,55 hoppning. Behöver jag säga att det är gott att ha en Ci Ci Senjor Ask:are i stallet? 
 
Vår egen Ci Ci Senjorare luftar 1,10. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej