(null)

(null)

(null)

Jag vet inte om det varit mindre insekter i år än tidigare år men jag tycker att Ingrid denna sommar har mycket lite bett från insekter. Ingrid är som vanligt på bete i idyllen Skravelsjö och det blåser ibland skönt över åkrarna men insekter är det ju nästan jämt. 
Taktiken denna sommar är att inte klippa Ingrid och använda olja/beckolja på kroppen. Ansiktet har jag ibland smort med nån sommarsalva men mest har Ingrid haft flughuva på ansiktet. Vidare får Ingrid vara skitig efter att tumlat runt i jord//sand. Jag hörde att nån varit förbi Skravelsjö och undrat vilken häst det där är. Jo våran Ingrid. 

Jag duschade Ingrid efter ett ridpass häromdagen. Jag bara sköljde av henne utan schampo och jag blev full i skratt när vattnet la sig som droppar på hårremmen! Snacka om impregnerad häst! Vidare vart Ingrid alldeles lockig på baken. Bra både mot insekter och regniga dagar! Definitivt kommer jag använda denna taktik även nästa år. Billigt blir det också! Ska vi rida borstar vi bara hårremmen. 
Ingrid har gått lite mindre nu på sommaren, för våran häst har det känts viktigt att få vara häst på sommaren, vara lite skitig, beta och gå i flock. Jag tror Ingrid är lycklig på betet. Nu kommer Ingrid tvättas upp ordentligt, klippas och sättas igång och snart vara tillbaka och igång 100 %. Johanna har hållit igång Ingrid en del under sommaren så vi är nog snart tillbaka i god form med en lycklig häst som haft en fin sommar. 
(null)

(null)

(null)







Kommentera

Publiceras ej