(null)
Min fina julklappslampa! 
(null)

(null)
  Så här fint gjorde Minette julbordsdukningen!
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kan inte fatta att i morgon åker Carro och Adam tillbaka till Skåne. Det var ju nyss som dom kom till Umeå. Förra torsdagen hämtade jag Carro på flyget. Dom var ett helt gäng som skulle upp till Umeå men kom med olika flighter. Carro hade jobbat sen tidig onsdagsmorgon och sedan spenderat natten på Sturup innan avgång mot Arlanda på morgonen. Det hindrade inte Carro från att hålla sig vaken och vara med på Babyshowern som Minettes kompisar och jag styrt ihop. En väldigt trevlig torsdagkväll spenderades hos Minette och Anton med Minettes vänner och bäbisprat, god mat och fantastiskt bakverk. 

På fredag hade jag semester så jag och Carro köpte de sista julklapparna. Carro hade inte fått med sig mycket mer på flyget från Skåne heller. Pappa kom till Umeå på lördagen och kvällen spenderades hos Minette och Anton med uppesittarkväll framför Tv:n med bingolotter. Sju lotter. En vinst. Adam vann 100 kr. 

På julafton åkte jag och Carro till stallet och mötte Elsa och Rindi. Det blev lite julbilder som vanligt fast ifjol var det med Ingrid. Elsa red på ridbanan och det såg jättetrevligt ut. Rindi är inte helt enkel men jag ser verkligen att Elsa och Rindi som ett team där det hänt massor sen Elsa fick börja ta hand om Rindi när hon kom från Gotland. Vilken tur att vi träffade på just Elsa som rider så mjukt och fint och tar hand om Rindi på bästa sätt. 

Vi blev lite sena till julfirandet då Kalle börjat när jag och Carro gick över till Minette och Anton. Kände mig lite bekväm när Kurt och Anton fixade i köket och Minette dukade så fint. Jag har varit lite låg eftersom min stundande undersökning på kirurgen skulle utföras mellandagarna. Även om jag hela tiden tänkt att jag är frisk till annat sägs, och är jag sjuk behöver det inte vara något som dödar mig, så är det klart att jag tänker på det. 

Efter en trevlig och god julmiddag var det dags för julklappsutdelning. Detta år hade vi gjort ett julklappsbedrägeri, ett prank, mot Carro. Carro är ju minstingen (än så länge) i familjen vilket innebär att hon av någon konstig anledning alltid fått mest julklappar. Varannan julklapp till Carro och övriga familjen delar på resten. Jag och Minette hade köpt ett tävlingsskåp till Carro i julklapp. Vi slog in tävlingsskåpets nyckel i ett paket till Carro. I skåpet la vi in Carros alla andra julklappar, slog in skåpet i rött julklappspapper och gömde skåpet i Minette och Antons gästrum. 

Carro såg verkligen rolig ut när hon bara fick ett paket (det med nyckeln) och fick se högen med julklappar under granen vandra iväg till andra mottagare. När alla julklappar var utdelade hämtade Kurt och Anton det inslagna tävlingsskåpet medans Carro kollade ut på parkeringen för att kolla om nyckeln kanske passade i en Volvo S90. Carro behövde inte sluta papperet av skåpet gör att förstå vad det var i julklappen. När Carro låste upp skåpet låg där en hel hög med julklappar och väntade på henne. 

-"Jag kände mig djupt kränkt" sa Carro medans hon skrattande tog sig an uppgiften att öppna de efterlängtade julklapparna. 

Pappa åkte hem till Nordmaling på annandagen och ungefär då påbörjade jag förberedelserna för undersökningen på kirurgen dagen efter. Sammanfattningsvis drack jag fyra liter tarmsköljning på fyra timmar. Smakar satan vad dåligt. Ytterligare två liter intogs på onsdagmorgonen innan undersökningen. 
Carro skjutsade mig till Nus där undersökningen gick bra mycket bättre än jag någonsin kunde tro. Jag kunde följa allt på en tv monitor och särskilt otäckt var det inte men å andra sidan fick jag en cocktail av läkemedel. Läkaren sa efter undersökningen att hon inte hade någon förklaring till de besvär jag hade två veckor tidigare när jag var inlagd på Nus. Hon hade inte hittat något anmärkningsvärt och -"jag behöver inte oroa mig". Trots detta är det tagit vävnadsprover som skickats på analys. 

När jag piggnat till efter lunch åkte jag och Carro till Hippo för Carro fick rida Beatas nya fina häst Cashima. Jättefin häst som hadexen del likheter med Rindi. En pigg energisk och väldigt söt krabat som nu står i Beatas box! 

Jag var väldigt trött efter klivit upp fyra på morgonen för att klämma i mig två liter tarmsköljning, undersökning och läkemedel hade tagit musten ur mig så jag somnade tidigt. 
Idag var jag, Minette och Carro ner på stan och åt lunch på GP. Ett litet avslut på denna tid, känns tråkigt att Carro åker till Skåne i morgon. 
Då är det bara 48 timmar kvar av 2023. Det blir som vanligt ett nyktert och lugnt ensamt avslut för mig. Jag minns faktiskt inte när jag firade nyår som vanligt folk. Det är midsommar och nyår jag faktiskt påminns om hur ensam jag är och kan känna en viss sorg över att inte passa in i, eller vara en del i ett sammanhang. 
Om nån timme ska jag skjutsa Carro till flyget. Så tråkigt att skiljas åt men tänker att vi ses om mindre än två veckor när jag åker ner till Skåne. 























Kommentera

Publiceras ej