(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Sen jag bloggade sist i juli har jag hunnit vara ner till Gävle fyra dagar och hjälpt Carro och Adam med flytten. Min sista semestervecka spenderades på Gavlehovsvägen där jag ägnade mig åt att packa ner allt porslin, putsa fönster, rensa avlopp, fixa ugnen och spisen och en stor del ägnades åt att ligga på badrumsgolvet och skura klinkerfogarna. Slarvbygget på Gavelhovsvägen gjorde att det inte gick att få rikitgt bra trots att bostaden är ganska nybyggd. Dom gula fogarna på kakelväggarna blev i alla fall rena. När jag ändå var i badrummet fixade jag tvättmedelsfacket på tvättmaskinen. 
 
Jag och Carro var även ut till GRS med tårta till personalen och en present till Leif som varit så fantastiskt bra hopptränare. Även lilla Leia som varit Ingrids skötare ett par månader fick en liten present. Leia har varit så hjälpsam och hjälpt Carro med så mycket i stallet.
Det var verkligen sorgligt att gå in i "åttastallet" som varit Ingrids bostad det senaste halvåret, för sista gången. Även om jag inte varit där så mycket så vet jag hur oerhört bra både Carro och Ingrid haft det på GRS. 
Innan jag åkte upp till Umeå så var jag och Carro till bilverkstan i Gävle där personalen varit så snäll och behjälplig när Carro behövt hjälp. Vi sålde på dom Anton och Minettes gamla S40, jag var nöjd att få lite taxi/tåg pengar. S40:n hade gått ganska långt, den tankades olja och kollades bensin, motorlampan lyste. 
 
Carros chef på Willys erbjöd henne en fast tjänst men när det inte blev så kom chefen med en lapp till Carro med telefonnummer till alla Willys chefer nere i Skåne. 
 
Förra torsdagen gick flyttlasset från Gävle till Viken i Höganäs. Adam åkte med flyttlasset tillsammans med sin pappa och även katten Alfons åkte den turen. Carro och Helena städade ur det sista och fick lägenheten besiktad för avflyttning och sen var kapitlet Gävle slut. Carro och Helena åkte ner till Skåne den helgen och dom har nog haft en hel del att göra med att packa upp alla kartonger och få alla möbler på plats. 
 
På måndagen åkte Carro iväg med morfars lilla blå Renault Clio som morfar älskade så mycket. Nu är Clion inbytt och Carro fick istället med sig en Volvo V50 från bilhandlaren, så där blev jag bilägare igen kan man säga. 
 
I övrigt har Carro varit på två anställningsintervjuer i Skåne varvid hon fick ett jobb så nu är en inkomst säkrad och det känns ju tryggt. I helgen var Carro, Adam, Helena och kompis Davis som också ska lira hockey i Jonstorp till stallet där Ingrid skall bo när hon kommer till Skåne. Carro hade gjort upp med mannen som äger gården så dom fick kolla hur det såg ut där och lämna två av Ingrids flyttkartonger på gården. Det kommer nog bli bra det här! Det är lite saker att lösa såsom hopptränare, hovslagare men det löser sig. Jag har några spår jag tänker gå på när Carro och Ingrid kommit på plats. 
 
I natt kom Carro upp till Umeå med Adams pappa och nu blir hon hemma tills vi åker ner med Ingrid till Skåne om några dagar. I kväll var jag, Minette och Carro ut till Skravelsjö då Carro tänkte rida, hon har inte ridit på några veckor nu. Ingrid är ändå som igång då Johanna skött träning i sommar. 
 
Rindi har kommit hem! Utan att säga för mycket var det lika bra. Tacksam att Elsa följer med oss till nya stalllet och sköter om och rider Rindi. 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 

Kommentera

Publiceras ej