Det har inte blivit så mycket hoppträning för Carro och Ingrid på slutet. Det har som gått troll i det där. Carro var på gång efter julsemestern i Umeå men då var det dåligt väder en vecka och man skulle inte ge sig ut efter vägarna så givetvis blev det ingen resa till hoppträningen. Sen har Carro jobbat rätt mycket på Willys och i februari började Carro rida några av Sverkers hästar. Carro har däremot varit iväg och hopptränat nån av dom hästarna ett par gånger men inte Ingrid. Carro tävlar för Gävle Ryttarsällskap så då hamnar man längst bak i kön till tränare då hemmaklubbens ekipage går före vilket inte är något konstigt alls. Sen kom sadelstölden och helgen efter var Carro och Ingrid anmälda till tävling men eftersom Ingrid är ganska känslig så valde vi att inte hoppa och tävla i en lånad sadel.
 
Nu har vi fixat en ny sadel och Carro känner att det är dags att ta itu med sin egen häst också så idag var dom iväg på hoppträning! Ingrid hade varit pigg, ivrig och hoppglad och Carro sa att nu måste dom börja träna regelbundet och jag kan inget annat än att hålla med. Ingrid är riden hela tiden och hoppad lite hemma i Jonstorp men inte hoppat något för tränare på denna sidan året. Så nu får det bli skärpning. Rindis fodervärd Elsa är på Jonstorpsgården på praktik och det verkar gå alldeles alldeles lysande och Elsa var nog med på hoppträningen så jag hoppas jag får en film snart. 
 
Jag fick inte bara några printscreen från hoppningen, det kom även en bild på Ingrid från Jonstorp och det ser verkligen ut där nu som det gör hemma i Umeå i maj/juni. Herregud vilken skillnad och jag skulle inte ha något emot att bo i Skåne. Som tur är blir Carro, Adam och Ingrid kvar i Skåne ett år till. Eller tur. Klart jag saknar dom men det är längre vår/sommar/höst där och en kort kort vinter. Jag kan fasen ta blåst bara jag slipper all snö. 
 
I övrigt är jag en del hos Minette och Anton för att hälsa på. Jag tror faktiskt lilla Alice känner igen sin mornor vid det här laget. Alice är så underbart söt och det ska bli riktigt intressant att följa frisyrens utveckling. Lägger in en bild längre ner och lill-flickan är typ tio veckor men har redan en lång kalufs. 
 
Sen jag bloggade sist har Carro och Adam varit upp till Umeå i samband med påsken med det primära ärendet var en begravning då dom skulle ta adjö av Adams farfar. Tråkigt tråkigt men jag tror ungdomarna tyckte det var roligt att vara i Umeå några dagar. Bland annat var det första gången Carro och Adam fick träffa lilla Alice. Lägger in en bild på hur det såg ut första gången moster Carro träffade Alice. Vi stod utanför Minette och Antons hus då det var lite förkylning i luften. När Carro ändå var i Umeå passade vi på att åka till Bettan i Brån för att sko Rindi. Carro är ju den enda med BE körkort i bekantskapskretsen som kunde dra ekipaget från Skravelsjö till Brån. 
 
Förra veckan var jag ner till Stockholm tisdag till torsdag på utbildning inom juridikens område och denna gång gällde det lokaler och lokalhyresavtal. Jag hade önskat mer kring upphandlingsbiten när det gäller stora anpassningar i lokaler som Umeå Kommun hyr in. Kanske behövs mer praxis på området, kände att det var inget på kursen som sas som jag inte redan visste. 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej