Jag var så upprörd igår när jag hittade Rindis bild på häsnet att jag var tvungen sluta lite tidigare på jobbet. Carro hade åkt med mormor tidigare till stallet för att rida och jag blev jätteglad när jag höll på ta in hästarna och fick syn på Carro som klätt både sig själv och Rindi i massor av reflexer. Duktig tjej, eventuellt kommer det att bli en belöning bara därför! 
 
Senaste dagarna har det hänt att Bettan skott Rindi. Tydligen hade Rinid legat och sovit i boxen när Bettan kom för att hämta henne i boxen och inte klivit upp på en gång heller. Ta det chill liksom. Nåväl. Visst ser ni att Rindi och Bettan kommer mycket bra överens? 
 
 
 Imorse klev jag upp svintidigt för att skjutsa Minette och Anton som skulle till flyget för en weekend i Stockholm. 05:40 var taxin framkörd på Hedlundavägen och sen åkte jag raka spåret till jobbet. Ett smart drag då jag kunde checka ut lite tidigare i eftermiddags istället. 
 
 Imorgon ska jag vara speaker på Hippologum och Umeå Ryttarförenings dressyr. Det var då två megaklasser så jag räknar med att vara i speakerbåset mellan 07:30 till 14 tiden. Tur jag kollade funktionärslistan då jag upptäckte att jag är uppsatt på de två sista klasserna på söndag också. Jag gillar att vara speaker då jag faktiskt ser tävlingen som funktionär. Jag har haft lite ont i magen till och från de sista dagarna och min plan var att åka förbi Ica Kvantum på vägen hem och köpa Samarin vilket är som balsam för magen. Åkte till Kvantum men råkade i panik då det var massor av folk i butiken och MASSOR av ungar till massor av folk. Det verkar vara nån form av fredagsnöjje att dra med ungarna på handling inför helgen. Särskilt att vara så länge på butiken att föräldrarna tar av barnen ytterkläder och skor och sätter dom i varuvagnen så. Jag har då aldrig tagit av ungarna overaller och kläder när vi varit inne på en livsmedelsbutik.Aldrig. När ungarna springer runt och väsnas växer sig paniken allt större, i kväll skulle jag fly i ett spår jag hittat utanför charken men då stod en kille i vägen och jag ba for in i honom med min kundkorg varvid jag mumlar "förlåt". Dom måste ju undrat vad jag höll på med eller från vilken institution jag rymt. Jag fick med mig fem varor i varukorgen innan jag satte fart mot kassorna där jag kastade mig mot kön som var kortast. Inte förrän jag kom ut på E12 kände jag åter lugnet. Nu kanske jag överdriver lite lite men jag tycker det är grymt jobbigt att vara där det är mycket folk och i synnerhet dom som väsnas.Kanske därför jag trivs så bra i stallet där det är lugn och harmoni. Eller för det mesta utom då jag och Carro har våra meningsskiljaktigheter. Nu är det hög tid att bänka sig framför bästa Svenska TV Serien Beck eller en av dom. Jag är även svag för Johan Falk. 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej