(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

I går fyllde jag år. Minette och Anton bjöd mig på middag och vi åt på GK Böleäng. Tack vare Eva i stallet slapp jag åka och ta in hästarna då Eva fixade det. Väldigt snällt och så lyxigt att gå raka vägen från jobbet till middagsbordet och ha en trevlig kväll. Efterrätt i form av en supergod kladdkaka med glass och färska hallon. Egentligen skulle väl jag fixa mat och tårta men underbara Minette och Anton bjöd mig på detta! Som att det inte var nog så fick jag jättefina presenter, bland annat Lykos julkalender. Kunde inte hålla mig utan öppnade låda 1-13 och den ena fina presenten efter den andra uppenbarade sig i kalendern. Minette visade än en gång hur lyhörd och omtänksam hon är. För länge sedan, det kan ha varit i våras, lånade jag Minettes airsteamer och jag var så nöjd att jag sa att jag önskar mig en sån när jag fyller år. Precis som med blusen för ett par veckor sedan hade Minette lagt detta på minnet och jag fick en alldeles egen airsteamer! Pappa hade skickat ett kuvert på posten med innehåll och där fattade jag först inget. Det var min handstil på kuvertet och innan jag öppnat det kunde jag inte begripa när jag skickat brev till mig själv. 

I morse var jag till tandläkaren för en årlig kontroll och min tandläkare öste  beröm över mig hur bra, välskött och friskt det såg ut i munnen. Jag väntade bara på ett "men" vilket inte kom. Klart nån gammal lagning kan gå sönder men härligt att veta att jag sköter tänderna på bästa sätt. Vi kan mestctrolift även dryga ut kontrollerna sen till 1,5 år istället för ett år. Superbra även om jag har bästa tandläkaren. 

I eftermiddag var Carro och Ingrid på återbesök hos Evedensia i Ugglarp. Jag hade en bra känsla då jag på filmerna från första besöket inte såg nåt väldigt oroande vilket också besannades då Carro fått rida mellan behandling och återbesök även om det var skritt första veckan, i går hoppade dom för första gången på en månad och Ingrid hoppade pigg och glad. Idag longerades Ingrid samt böjdes och check på det och nu trappar Carro upp ytterligare så är dom helt i gång om en månad. Skönt att hästen är friskförklarad. Veterinären berömde ånyo Ingrid hur snäll hon är. Jag är stolt över Carro som själv kan lasta och och köra Ingrid vart det nu än bär av. Ingrid går in utan tjafs. Hon gillar nog att blivit uppgraderad till first glass.






Kommentera

Publiceras ej