Under december har jag haft några semesterdagar här och där. Måste komma ned under 10 sparade semesterdagar för att kunna semesterväxla 2022. Semesterväxla innebär att jag får sex extra semesterdagar och ingen semesterersättning och jag tycker det är klart värt att ha en veckas extra semester per år. Många är lediga mellan jul/nyår/trettonhelgen men jag har haft min del av ledighet så jag jobbar på. 
 
I stallet rullar allt på som vanligt, vi har hopptränat några gånger i december. Dressyrträningar har det inte blivit på slutet eftersom vi bara haft ett ridhus och vi har inte bokat uteträningar då vi inte vetat hur underlaget eller vädret skulle se ut några dagar senare. Vi tänkte ta upp dressyrträningarna nu efter nyår igen. Ingrid ska få en liten minivila en vecka över nyår då hon varit duktig och jobbat på hela hösten. 
 
En annan som jobbat på i höst är Carro. Dels har hon klarat alla prov och inlämningsuppgifter under hösten (det är ju sista året på gymnasiet) samt att Carro har fått jobb så hon jobbar parallellt med både stall och gymnasiestudier. Carro verkar ha hittat rätt då hon trivs på jobbet och har tagit på sig rätt mycket jobb och särskilt nu när det är jullov. Desstuom blir det ju en för henne ansenlig summa pengar in på kontot också. 
 
Jag har varit sjuk i något som måste varit halsböld. Jag kunde knappt svälja under ett par dagar men hade inte ont i halsen förutom när jag svalde. Till detta var jag väldigt hes och kunde knappt prata. Hade några penicillintabletter hemma som jag snålade med och sen räddade en god vän min julhelg genom några fler tabletter. Jag hade verkligen inte kommit iväg på vårdcentralen dagen innan julafton då jag var så utslut. Nåja, jag ställde en korrekt diagnos då jag efter lite penicillin mår mycket bättre så alltså behövde jag denna medicin. Tycker det känns så trassligt med att boka tid på vårdcentralen och sen gorma hit och dit om corona osv. I höstas köpte jag ett fempack självtest på apoteket för Corona och tack och lov visade coronatestet negativt i alla fall. Penicillinet vände helvetet i halsen så jag kunde vara med och fira jul i alla fall. Vi var hos Minette och Anton vilket var jättetrevligt. Jag fick bland annat en kappa som jag är supernöjd med. Har en liknande som är tovigare än ett Gotlandsfår men jag älskar den kappan. Nu kan jag slänga den och klä mig i en ny fin kappa! Sen fick jag en massa annat fint också, ingen nämnd ingen glömd! 
 
Har precis varit och tagit in hästarna (Carro har ridit på förmiddagen och gjort klart allt i stallet) och jag tror faktiskt Ingrid är ganska förtjust i mig. Eller hela vår familj. Ingrid känner igen oss och brukar gnägga när vi närmar oss boxen allt som oftast. I eftermiddag berättade mina stallkompisar som har sin häst mitt emot Ingrid att Ingrid hört när jag kom ut från sadelkammaren men jag hade vänt fel håll och gått bort mot andra flygeln och inte ner till henne....... Fattar inte hur hon kan veta detta då det är minst 25 meter bort med boxar i vägen. Men antagligen känner hon igen min mössa med vita bollen mitt på huvvet och/eller mina fotsteg. Kanske hon gnäggade efter mig.... Jag svarade att "något har jag i alla fall gjort rätt". Det är en väldigt mysig häst vi har och jag tror att hon är väldigt klok också. Ingrid gillar att mysa och bli klappad, hon är mycket social som älskar människor. Jag har nog bloggat om det tidigare men kan nämna det igen (kanske jag har några nya läsare)? När vi går i stallgången vill Ingrid gärna stanna och hälsa på människor hon möter. Detta blir nog en ny Rindi, det vill säga stanna hos familjen Backman livet ut.
 
Annat som hänt är att Carro ridit Giggs ett par gånger (Giggs som vi åkte till Sundsvall med). Det har gått bra och Carro tyckte att det var jätteroligt. Lite övning inför att Carro ska ta hand om honom några dagar när matten åker bort. Det passar bra då Ingrid får vila, minivilan jag började berätta om i inlägget ovan. 
 
Jag har fått ett nytt intresse. Eller intresse och intresse. Tidigare har jag inte varit så intresserad av hockey men sen Carro träffade pojkvän som håller på med detta måste jag erkänna att jag ibland läser det som skrivs i Kuriren och Folkbladet om Björklöven. Ikväll är det hockey i Västerås för Björklöven och han är med där i A-lagsuppställningen denna gång. Skulle vara roligt att ha C more om han får spela men jag får väl istället följa händelserna på Internet nu när jag har en ledig kväll. Hoppas på vinst för Umelaget! Och kul att jag i 50-års åldern börjat läsa sportnyheter i länstidningen också! 
 
Nedan: lånat ett par bilder från Carros Instagram. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej