Jag har tills idag haft en mobil och det är min jobbmobil. Eftersom det är jobbmobil vill jag inte ladda ner bankid och swisch på den, det räcker med några privata appar som Facebook och Instagram. Jag ringer extremt lite utan använder mig helst av messenger till mina vänner och släktingar om jag vill nåt. Jag har ändå känt att jag vill ha en egen mobil och jag är kär i Iphone som min förra jobbmobil var. Nu har jag en Samsung vilken jag inte alls är lika förtjust i. Minette är snäll och swischar åt mig och ska jag vara ärlig tror jag att jag använder swisch mer än jag ringer. Nästan så är det. Carro köpte en Iphone i maj 2016 och det tog inte lång tid förrän det var sprickor i skärmen och ytterligare ett tag innan mobilen slutade ladda. Carro den lilla kapitalisten köpte helt enkelt en ny mobil för tusentals kronor. Jag tyckte det var slöseri att utan vidare kassera en Iphone som inte var äldre än ett år och några månader så jag tog kontakt med en kille som fixat våra mobíler tidigare. Bland annat har han bytt ett sprucket glas nån gång. Kommer inte ihåg om det är en eller två gånger han hjälpt oss och långt bak i min messenger hade jag kvar vår konversation. Jag tog kontakt med honom och hörde om han kunde kolla på Carros mobil. Jo självklart kunde han det så en regning höstdag körde jag och Carro mot hans bostad. Då kröp det fram att denna mobil faktiskt även varit i vatten........ Så dags att säga det då liksom. Hursomhelst var vi väntade så jag åkte dit ändå. Självklart frågar killen om mobilen varit i vatten..... Jag ljuger inte men nu fick jag dra en vit lögn och säga att -"joooo den har varit blöt och så har det regnat på den"....... Va bra sa han, då finns det en chans att det gör att fixa. Det gick några dagar. Längre än tidigare när han fixat våra mobilen men så slutligen fick jag ett meddelande att telefonen var fixad! 1000 kr kostade ett nytt batteri och och en skärm om jag minns rätt. Mobilen blev liggande några veckor innan jag erbjöd MInette att få den. Minette blev jätteglad men hur det nu var så var det nåt med skärmen som var gulaktig och hips vips hade Minette också köpt en ny mobll. Carros gamla Iphone syntes inte någon vilja ha. Jag har dock beslutat att spraka igång den så jag bestämde att beställa en kontaktkort. Jag började med Halebop men där fick jag inte välja mobilnummer. Telia hade val på mobilnummer men jag hittade inget bra nummer. Hallon hade en del att välja på men 079- nummer och jag vill ha 070. Åter till Telias sida och efter en massa sökningar på Telias sida där jag nästa blev tagen för en hacker (fick till slut såna där frågor för att bevisa att jag inte var en robot) så hittade jag ett nummer som ligger bra i munnen. Dagen efter låg kuvertet från Telia i postboxen med mitt mobilnummer och kort. Bra där Telia! Ikväll var jag hos Minette och Anton som hjälpte mig att installera kortet i mobilen. Innan det hade Anton nollställt telefonen med hjälp av dator och internet och jag hade aldrig klarat att kicka igång mobilen utan deras hjälp. 
Nu har jag alltså en egen fin Ipone 6 S guld. Ska bli kul att börja använda den. 

Kommentera

Publiceras ej