Idag försvann Minette och Anton iväg relativt tidigt då Kurt och Agneta kom till stan och hjälpte ungdomarna med flytten. Bland annat var hela gänget och shoppade på Ikea. Minette hittade ett köksbord modell lite mindre men ändå plats för fyra personer på Jysk. Tyvärr fanns inte bordet inne tidigare i veckan men hips vips idag så fanns det lagersaldo ett bord så Minette reserverade det. Under dagen kom bekräftelse att Minette kunde åka och hämta det. Till matbordet inhandlades fyra stolar och Minette hade så tur att hon fick rabatt då stolarna skulle ut på kampanj om några dagar. Väldigt schysst av butiken att erbjuda rabatten redan idag. 
 
Själv hade jag lite ont i huvvet på dagen vilket har sin förklaring i att jag åt lite glass på lördag kväll. Jag tål inte Annans-split vilket jag är medveten om men ändå kunde jag inte låta bli dom gula läckerbitarna i frysen så jag fick sota för det ett par timmar idag istället. Jag klev dock upp och åkte till stallet och det var inte så farligt med huvudvärken så den försvann. Både på väg till stallet och på väg hem så åkte jag och Carro förbi Minettes lägenhet på Hedlundavägen och hälsade på. Vi åt middag i nya lägenheten och hjälpte till att packa upp några flyttkartonger och sen skruvade jag ihop Ikea diskstället efter att ha läst bruksanvisningen från sida ett till sida fyra. 
 
Lägenheten blir jättefin i alla fall. Den är ljus och fräsch och så lyxigt med egen uteplats vilket inte brukar finnas i alla ettor med sovalkov. Uteplatsen ligger lite högre än omliggande gräsmatta så det är inte inbjudande att utifrån bara slinka in på uteplatsen. Dessutom finns en ganska ordentlig häck vid uteplatsen som naturligt ramar in den till lägenheten. 
 
Minette berättade en sak jag tycke var väldigt rolig. Jag var in och hälsade på Minette i butiken för ett tag sedan. En arbetskamrat till Minette kopplade inte riktigt vem jag var så hon var inne på att jag var Minettes syster! känns rätt bra om jag så säger! -"Hur gammal är din mamma"? Minette bara: -"Hon fyller 48"..... -"Det kan man inte tro"........ Man tackar! Känns väldigt bra :) 
 
Carro tog ut Rindi för ett pass i ridhuset medans jag mockade och fixade ute i stallet. Det gick ganska fort i stallet idag vilket passade bra då jag ville tillbaka till Minettes lägenhet. Carro skrittade i alla fall av uteomhus på "skrittrundan". Nu börjar förresten hagen se riktigt bra ut. jag har mockat den klar och jag tror jag tog ut ungefär 12-14 kärror dynga innan jag var klar. Nu är den helt urmockad och jag har även krattat den jämn. Tänkte det är bra att hagen är jämn om det kommer regnoväder, då kanske vattnet inte stannar kvar i pölar och hovspår utan rinner undan ner mot diket istället. Första bilden nedan är från idag när Carro och Rindi kom tillbaka från skrittrundan. Resten är tävlingsbilder också Carro och Rindi från 2015. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej