Det går segt med bloggandet men jag har mått fysiskt dåligt dom sista dagarna vilket beror på osunt ätande. Jag vet ju så väl att jag inte kan äta glass men det är ju så gott så här på sommaren men jag får tyvärr böta med huvudvärk i några dagar. Det kan inte vara en slump att jag mår jättebrs och har energi när jag äter sunt men när jag äter sött och särskilt glass drabbas jag av huvudvärk några dagar. Eller jag blir så där orkeslös och tung i huvvet. Det brukar ta ungefår tre dagar innan det går över om jag äter nyttigt vill säga.. Fet mat går bättre, det ska jag inte vräka i mig men jag får inte huvudvärk som jag får av sött såsom glass i olika former, Jag släpade mig iväg till Avion igår med ärende att gå till otikern för att checka linserna jag fått som prov men allt går fasen i ultrarapid när jag mår så här. Nåväl, jag har hittat världens bästa optiker på Synoptik Avion. Jag byttte ju från Specsavers då jag inte känt mig nöjd där tidigare. Synoptik optikern har verkligen gjort grundliga undersökningar som resutlerat i en remiss till Ögpnkliniken Norrlands universitetssjukhus som jag tidigare bloggat om. Igår sa hon att min synnedsättning kan ha att göra med att ögat är lite grumligt utan att vara starr och ingen fara. Men för säkerhets skull kollar vi upp det. Linserna fungerade bra på mig så jag har bestält 30 stycken så får jag se i vilken omfattning jag kommer att använda dessa. Nu får jag engångslinser men jag kommer nog använda mina nya utrprovade progressiva glasögon till vardags som på jobbet. Jag valde bågar som var ganska diskreta och åt det rosa hållet om jag minns rätt. Biträdet i butiken tyckte jag var fin i lite mer markerade bågar men jag tycker mitt ansikte försvinner i dessa så jag valde dessa diskreta istället. Jag längtar tills de kommer och samtidigt få mina progressiva solglasögon också. Jag har verkligen investerat i mig själv denna månad vilket ger mig dåligt samvete men jag måste ju ha nya glasögon. 
 
Efter optikern hämtade jag upp Carro och vi åkte ut till stallet för att hämta Rindi som skulle in till Hippo för hoppträning. Denna gång var det en träning för Eva Jonsson som vi aldrig hoppat för tidigare och jag hade ingen aning om hur Eva är som tränare men eftersom vi har en veckotränare nu i Johanna kan vi prova en till tränare emellanåt och nu har vi ju även upphåll på veckoträningen. Det visade sig att Eva var väldigt bra. Problemen framkom, Eva såg direkt vad problemet var och instruerade Carro som gjorde som Eva sa och se då gick det så bra. Eller som Carro sa i bilen tillbaka till Ström -"Jag är asnöjd". Jag vill ju ändå påskina att vi har en dressyrponny framför en hopp-ponny men att kunna hoppa LB i alla fall vore ju roligt. 
 
Minette och jag hade pratat om att äta lunch idag tisdag men jag låg jättelänge imorse då huvudvärken inte gett med sig och jag är inte förvånad då det tar cirka tre dagar efter ett matmissbruksåterfall. Strax före tolv hörde Minette av sig om hur det skulle bli så jag släpade mig ur sängen och ställde mig i duschen och kvicknade till. Vi bestämde att mötas vid Broparken vid tjugo i ett för att sedan cykla över till Charlies. Carro fcik en himla fart och skulle träffa Minette innan Broparken och sen förstod jag varför. Vi hann bara parkera cyklarna utanför Charlies när barnen höll fram ett söt liten pappers Snö-påse och då förstod jag vad jag fått. För några dagar sedan var jag och Minette på stan och vi var in på Mias lustgård där jag förälskade mig i örhängen och halsband men kände mig alldeles för snål för att köpa detta men jag har nog tänkt på de fina smyckena efter det. Mycket riktigt! I paketet låg både halsband och örhängen i rosa stenar från Snö! Tack mina allra bästa barn. Jag älskar er så mycket! 
 
Minettes pappa lagar mat på Charlies så det var därför vi styrde kosan dit idag. När vi fick maten kom han ut och pratade med oss. Trevligt. Efter Charlies cyklade vi vidare mot Expo där Minette skulle ha några saker till lägenheten. Eftersom vi ska ha delad vårdnad om Ronja (eller Ronja ska vara hos Minette och Anton medans vi är i Lycksele) så köpte vi även ett marmorfärgat matunderlägg till katten. Jag var även tvungen att köpa en skylt om morötter och en murgröna som jag ska dekorera Rindis fönster på Hippo med. Som jag tjatat så är Rindi det Gotländska ordet för murgröna som är Gotlands landskapsblomma. Klart att Rindi är född och uppväxt på Gotland, Vi åkte även förbi Djurmagasinet och köpte kattsandlåda, matskålar, en mus och en liten bädd som Ronja ska ha på Hedlundavägen. 
 
Bilder från hoppträningen igår. 
Film finns 
HÄR och 
 
 Bilder från idag, barnen och Minettes pappa på Charlies
 
 Här är mina fina presenter! 
 
 Och här är sakerna till boxen, det fixar vi när vi kommer tillbaka till Hippo efter sommaren
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej