Idag har jag gjort slag i saken och äntligen köpt ett kuvertlakan. Kuvertlakan är sydda med hörn så de glider omöjligt av madrassen, mycket trevligare än lakan med resår som lätt blir sladdriga. Jag hade svindyra kuvertlakan när jag flyttade hit till Storgatan för nio år sedan men de är trasiga nu och jag har haft vanliga lakan på madrassen och de glider till ett enda tjorv. Jag hittade kuvertlakan på Mio och idag köpte jag ett exmplar, har tvättat det och det har faktiskt hunnit torka och när jag bäddade med det tyckte jag passformen var bra. De förra lakanen jag hade var väldigt tighta i typ samma storlek men detta lakan var inga problem att få på maddrassen. Priset var bra, 289 kronor för storlek 180 x 200 cm i ren bomull. Det är veckans tips. Kuvertlakan! 
 
Efter Mio åkte vi till Hööks, vad annars eftersom vi nästan ändå var där. Jag skulle inte ha något men man kan ju alltid titta........ Naturligtvis var det rea på hästtäcken vilket genast fångade mitt intresse. Längst upp i lådan låg ett ulltäcke med gosig fleecekant i storlek 155. Rindi drar 125 och bara "för att" var jag ju tvungen att riva igenom lådan och jag hoppades att Rindis storlek inte skulle finnas men självklart gjorde den det. Då vart det dilemma. Hade inte storleken funnits hade det bara varit att rycka på axlarna åt det men nu fanns täcket och jag älskar ulltäcken, bästa som finns när hästen är blöt eftersom ull gör hästen torr och täcket torkar också, eller det blir aldrig blött utan vätan går ut genom täcket och försvinner. Jag avskyr den där blöta hinnan som blir på fleecetäcken. Så jovisst, täcket fick följa med hem liksom en svamp och en mjuk borste. 
 
Innan stallet åkte vi även till Pegasus för att fixa några kläder. Självklart hittade Carro Kingsland ridtights och okej. Köp dom då. Det är dina pengar lilla kapitalist! Men dom var fina och Carro påstår att dom är jättesköna att ha på sig och vi får se om dom hamnar i stallet eller om hon har dom hemma eller i skolan rent av. Jag har ingen aning. 
 
Häromkvällen när Carro var ute och red hade Minette ringt henne flera gånger utan svar och min mobil låg i bilen. Minettes ärende var att hon saknade Ronja och ville hämta henne till Hedlundavägen. När vi kom hem låg en lapp i hallen och katten borta. Carro blev mer upprörd än mig kan jag ju säga. Dessutom ska Anton snart vara kattvakt då vi andra ska ut på mission. Mer om det kommer efter helgen. 
 
Just nu pågår New Forest ponny SM och vi har planer på att träna för att åka dit nästa år eller 2018. New Forest ponny SM går i Vetlanda vilket det ofta gör och jag åker inte till Vetlanda för att rida LC och LB dressyr utan Rindi och Carro måste gå LA i så fall (även om de lägre klasserna går där samtidigt). Skulle vara väldigt roligt om Carro och Rindi hoppar LB också. Undra om SM klasserna går i LA i båda disciplinerna, Skulle vara roligt att ha ett mål att träna mot. Sen ska både Rindi och Carro hålla sig friska också och vi måste få till kontinuitet i träningarna men det hade varit oerhört roligt att få åka dit en gång i livet. 
 
I övrigt håller vi på kolla tävlingar framöver och jag är lite fundersam hur vi ska göra. Nu har Carro och Rindi debuterat LC hoppning och det såg verkligen ut som ponnyn bara gled över hindren (utom när hon vägrade men då kom dom konstigt). Det känns som att dom har absolut i LC att göra nu så vi får se hur vi gör och vilka tävlingar vi väljer att starta i. Rindi ser ut att ha tagit de två klasserna i Skellefteå bra. Hon är pigg och glad att rida säger Carro och jag har studerat dom på ridbanan två dagar och Rindi ser väldigt fin ut. Carro tyckte Rindi var lite väl pigg när hon vilat en dag och då kan hon rycka med huvudet men så fort hon kom in på ridbanan började hon jobba på som hon ska och vara stadig i formen, bra ponnyn kommer ihåg vad som gäller. Nu blir utmaningen att få Carro att kunna rida Rindi på vanligt bett lika bra som Minette gjorde. 
 
Igår var Carro med Wilma (och dagen innan om jag minns rätt) och idag har Elise varit här. Carro och Elise red ut tillsammans ikväll och jag fick åka fyrhjuling viket var grymt djävulskt roligt. 
 
Tidigare i veckan bjöd jag Minette och Anton på middag på Pronto. Jag och Anton hann dit först och vi stod och väntade på Minette som jobbat på Utopia butiken. Vi såg Minette komma och plötsligt stannar hon en bit från restauragen. Jag ropade att -"Nu får du sluta leta Pokemon"! Mest på skämt och gissa vad? Jo Minette hade precis fångat en Pokemon där i vägkorsningen. Jag hade inte en aning att hon ens hade spelet i mobilen
Nedan några bilder från vår middag.
 
 Sen sist har Carro hunnit få ännu fler födelsedagspresenter. Minette hade beställt NIKE skor till sin lillasyster vilket är tacksamt för mig också eftersom jag inte behöver köpa nya skor. (Jag kan shoppa till Rindi istället).... Carro har klagat på sina gamla skor att dom är för små så Minettes present kunde inte kommit mer lägligt. Och Minette vet precis vad som är inne också, hon kan det där så det blev helt rätt med skorna, Carro älskar dom. 
 
 
På måndag levereras Carros nya säng från Furniturebox som jag köpte till henne i födelsedagspresent, Eller säng ska jag ju köpa ändå men det blev en dyrare än Ikea om man så säger. Det är typ två kubik som väger hundra kilo...... Hur fan ska jag fixa in den i lägenheten? Hoppas jag kan bära även om jag slaktar emballaget. Typ bara madrassen är ju minst i en del och den är typ 200 x 120 cm....... Nåja. Hoppas det inte regnar säger jag bara. Självklart har jag redan köpt ett kuvertlakan till Carros nya säng också! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej