Här har det inte hänt så mycket de senaste dagarna. Största händelsen är väl att hoppträningarna för Johanna har dragit igång i tisdags. Det kom tre ekipage och det blev nog ganska intensivt för Rindi då det var full rulle hela hoppträningen. Det gick i alla fall bra och jag la på minnet att Johanna sa att Rindi hoppade runda fina språng. 
 
Jag har ju förstört några av Carros schabrak i tvätten. Ett Glen Gordon och ett Shockemöhle vart färgade av ett blått täcke. Å andra sidan blev Glen Gordon schabraket precis den rätta blå färgen som är så trendig nu i höst. Jag har köpt mig fri bekymret genom att lova Carro ett nytt schabrak (två färgade ger ett nytt tillbaka).. I veckan kom så ett paket från PS of Sweden med ett efterlängtat schabrak med nåt super grip och Carro var överlycklig. 
 
 
 I går fick Rindi gå lite i alla gångarter på ridbanan och jag misstänker att hon hade lite träningsvärk. Carro for sedan ut i skogen och det var i alla fall en pigg och glad Rindi som kom hem igen och det var nog nyttigt för henne att få gå ut och mjuka upp kroppen efter hoppträningen kvällen innan.
 
Idag var Carro ut på ridbanan igen med en till synes väldigt pigg Rindi och det passet slutade med en skrittur i skogen med Ruth och Nilla. Det finns verkligen många kompisar på Hippologum för både Carro och Rindi!  
 
 Himlen blev alldeles rosa färgad över Umeå ikväll. Det är svårt att fånga det vackra på bild men jag gjorde ett försök i alla fall. 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej